lördag 30 juni 2012

Månadsrapport juni

Då var det premiärdags för månadsrapporten.
Jag redovisar utländska innehav i SEK för enkelhetens skull. Courtagekostnader är inbakade i inköpskostnaden. Urklippt från excelarket ser ni mina innehav, mitt snittpris, slutkursen sista juni samt förändringen.


Mina två finska innehav är de som sticker ut mest. Fortum har sjunkit ca 5,4% och Sampo stigit nästan 9%. Fortum är mitt största innehav och Sampo delad plats om det näst minsta. Exelon har stigit i dollar men då kronan stärkts har förändringen blivit negativ med -0,5%.

På bilden nedan ser ni portföljfördelningen. Till julirapporten ska jag försöka fixa till ett snyggare diagram. Detta har jag tagit från Avanzas portföljrapportsystem.


Som syns består min portfölj av ca 50% energi. Det är inget jag egentligen eftersträvar, men eftersom jag precis är i början av att bygga upp min portfölj blir fördelningen lite skruvad. Jag är säker på att det kommer jämna ut sig i framtiden. Dock kommer jag inte sluta investera i de bolag jag anser mest köpvärda för stunden, så visst finns det en liten risk att det blir mer energi i en snar framtid. I långa loppet bör det dock balanseras ut.

Portföljens totala resultat för juni månad är -1,06%

Övriga kommentarer
Detta är min första månadsrapport och utförandet av månadsrapporterna kommer troligtvis variera över tiden, jag kommer försöka utveckla å få fram lite snyggare grafer och diagram. Tar också väldigt gärna emot synpunkter och tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...